fredag 12. juni 2009

Ladaux tar for seg pinsen - på etterskudd!

Her kommer sommeren! Eller gjør den det? Jeg hadde håpet oppe her en stund i pinsen, men det ser ut som om denne sommeren blir like crappy som de forrige to årene. Jeg kan ikke huske å ha vært i parken en eneste gang i fjor.. Men jeg har noen bilder som sier noe annet. Rart med det der.. Greit nok, ting kan jo skje. Mirakler kan oppstå osv. Men sånn jeg nå ser det kommer dette til å bli en crap sommer. Jeg skriver dette innlegget mest fordi jeg kjeder meg, fordi jeg ikke har noe å finne på. Noen av dere som leser dette kan sikkert si; Ladaux, din fantastiske fyr, hvorfor skriver du ikke om Monkey Island 4? Og med dette kan jeg svare; jeg har rett og slett ikke summa meg til å spille det fordømte spillet enda. Ikke fordi det er dårlig, men det er rett og slett ikke like bra som de foregående tre spillene vi alle er så glad i, og litt fordi det er litt kjedelig å lese om bare spill på denne bloggen. Det har seg nemlig slik at uansett hva jeg skriver om er det alltid noen som klager på at jeg skal skrive om noe annet enn det jeg skriver om. Skal jeg være mer utleverende? Hva skal jeg bli flinkere på? Veldig fint om dere kunne brukt kommentarfeltet i bunn her til å skrive noen ord om hva du vil lese om. Nå skal det legges til at denne bloggen har rundt tredve lesere hver gang jeg oppdaterer den, så det er meget stor sansynlighet for at du får ditt ønske hvis du skriver noe. Planen min er å utvikle en hjemmeside til meg selv over tid der jeg kan skrive om fler ting samtidig, og mulig gjøre det slik at fler kan skrive inn, men foreløpig er det slik at jeg ikke har skills nok i php til å takle dette. Men det kommer forhåpentligvis utover høsten, da jeg skal tilbake på skolebenken og lære noe jeg faktisk har brukt for. Ikke noe vondt om sosant, men det er rett og slett ikke det jeg har lyst til å jobbe med i fremtiden. Jeg er datanerd og må leve med at dette er min vei å gå.

Men hva er det denne datanerden har gjort i det siste lurer sikkert mange på, og her kommer svaret:

******* Ladaux tar for seg pinsen ******

Før oppe er pinsen, denne høytiden som ingen helt vet hva er, og ingen bryr seg spesielt om. Jeg kan med en gang fortelle dere at denne høytiden feires fordi displene til Jesus fikk den hellige ånd. Dere vet den insidenten med flammer over huet? Ikke det? Vel, les bibelen, det står der. Denne pinsen hadde jeg bestemt meg for å ta det rolig. Lite penger og fri fra jobben skulle gjøre slik at jeg mer eller mindre hadde bestemt meg for å sitte inne hele helga og ikke løfte en finger. Dengang ei! Første smellen jeg gikk på var å ha fri fredagen før pinse, en dag som det skulle vise seg at sommeren skulle komme for full guffe. Jeg hadde vel omtrent akkurat stått opp, fyrt opp Sexy på p3 og tatt meg en kopp morgenkaffe før suget etter å komme seg ut i parken tok fullstendig overhånd, jeg kjente alkohyler rope, sola skrike og gresset mase om at jeg måtte se til å komme meg ut i parken før sommeren forsvant! Febrilsk logget jeg meg inn på Facebook og leita etter statusoppdateringer som indikerte at noen hadde fått nok og var på vei ut i sola, og resultatene lot ikke vente på seg! Jeg skrev meg løst opp på et par interesselister og tråkke bort på vinmonopolet på Bislett for å kjøpe både cava og rødvin, og slik ble det. Endte opp i Sofienbergparken med noen venner. Jeg husker vå skålte i vin og champagne, lo av tilværelsen og kjøpte øl i butikken med ok promille i 20-tiden. Endte opp i Bogstadveien og våknet dagen etter med et smil på munnen, lett solbrent og en grei fyllesjuke.


Denne dagen skal det ei drikkes, sa Ladaux! I dag skal det rolig tas! Litt utpå dagen ringte mine kolleger fra kundesenteret og spurte om jeg ikke hadde lyst til å være med på litt lett rekreasjonell ølling i frognerparken, og som den svake sjelen jeg er så var ikke dette noe vanskelig valg. Mer sol, mer sommer og mer cava! Var en kort tur innom en fest hos Mikey på Fredensborg. Stakk på Bohemen seinere og møtte mine tidligere kolleger fra Datakjeden, tok et par pils i lystig lag og kom oss hjem. Med et solbrent smil om munnen sovnet jeg denne lørdagen.

Søndag var kommet og jeg måtte som lovt dagen før tusle ned til Amund for å fikse internettet hans. Dette lot seg ikke gjøre, da han hadde fått et defekt modem. Tom var som vanlig present og vi tusla bort i Sofienbergparken for å møre Henrik, Alex og hunden til Alex. Melinda dukka opp og Klas også. Alle som har gjort et forsøk på å kjøpe pils på en søndag i Oslo vet at dette ikke lar seg gjøre sånn uten videre, så vi endte opp med å sitte i parken, sole oss og skylde ned sprit med Villa Farris. Kanskje ikke så classy som rødvin og cava, men det funker på en søndag man har fri dagen etter. Gikk hjem tidlig denne dagen. Smart fyr!

På den fjerde dagen så hvilte Ladaux.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar