torsdag 19. august 2010

Så var vi der igjen. Skolestart.

Jepp! Det er kanskje vanskelig å tro at jeg er langt oppe i 20-årene når jeg sier at jeg i dag tusla til første skoledag, abstinensfyllesjuk og udusja, men det er sånn jeg ruller! Lik det eller ikke.

Dagens låt: Jethro Tull - Too Old To Rock'N'Roll, To Young To Die

Nytt skoleår med nye venner, nye fag og nye nederlag
Andre året på min treårige udanning ved Høgskolen i Buskerud er i gang, og det er enormt deilig å være tilbake. På tross av elendig form var det gøy å høre stemmen til Gunnar forklare hvilke morsomme utfordringer vi skal gjennom de neste månedene. Det er jo tross alt en grunn til at jeg faktisk fremdeles bor her oppe.

I dag fant vi på en litt morsom lek da vi viste de nye studentene fasilitetene i Hønefoss. Den het "ting som ikke finnes i Hønefoss". Som kjent er denne byen mer eller mindre ribbet for fasiliteter. Så få er det faktisk, at det er morsommere å finne på ting som ikke er her.

Så i dag har jeg vist de nye studentene hvor det ikke er svømmehall, hvor Burger King ikke ligger, hvor havna mangler og hvor man ikke får kjøpt nattmat.

Øyafestivalen
Jo, også var jeg en tur på denne Øyafestivalen sist uke. Det var knall! Det er skrevet side opp og ned om artister, ølpriser og været under årets festival, så jeg gidder ikke legge ut om hvordan jeg hadde det. Men kan fortelle at jeg hadde det kjempemessig, og at Motorpsyco nok var det beste i år. Lillebjørn spillte jo også opp til dans på lørdagen. Solskinn og vindstille satte en kjempebra ramme rundt dette. Dog så spille "God natt Oslo" klokka to på dagen, er ikke like stemningsfullt som det kunne vært. Foreslår heller at de ringer Lillebjørn hvert år fra nå av og ber han avslutte siste dagen hvert år med denne byperlen.

Videoblogg
Videoblogg er gøy, men det er også jævli mye mer arbeid å lage det skikkelig enn det mange nok skulle tro. Derfor kommer det nok til å være litt mer sporadisk enn både dere og jeg vil. Men det kommer nok mer!

Og ellers?
Jeg er fremdeles litt skjelven, litt trist og litt overkant lydhør. Det går nok over etterhvert. Nå skal jeg slenge meg på sofaen og se på Firefly. En serie jeg anbefaler, og nok kommer til å skrive litt om ved en senere anledning.

En annen ting jeg også skal skrive om er Mie og Ange. Siden de spurte. Og den som spør, blir hørt.

Vel. Det var det! Kos dere videre i uka, og ha en kjempegod helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar