torsdag 10. februar 2011

Ladaux' topp 9 virale videoer. Del 3.

Hadde nesten glemt at jeg faktisk hadde en blogg. Jeg har snudd lista denne gangen. Beste på topp. Mest fordi jeg ikke stror at folk gidder å lese hele og se hva som er øverst.

Dagens låt: Ingrid Olava - Les Mondes Engloutis


Nummer 1. Where the Hell is Matt? part 2.
Historien går som følger:
Den drittleie programutvikleren Matt skrapa sammen de pengene han hadde og dro verden rundt i mange månender. Sammen seg på turen hadde han kjæresten sin som filmet han mens han danset den småkleine signaturdansen. Da de kom hjem la de ut filmen på internett og den havnet på ett eller annet tidspunkt på skrivebordet til et eller annet firma, som bestemte seg for å sende Matt ut på tur igjen. Videoen i seg selv representerer to ting. Det ene er en eller annen verdensfredgreie jeg har vanskelig for å forklare. Det er ett eller annet underliggende "vi lever på samme kloden"-temaet jeg faller pladask for. Markedsføringsmessig er dette gull. Og det sender meg over på det andre den representerer. Den viser at selv om man blir sponset av store selskaper, trenger det ikke å virke som et reklamestunt eller være preget av hard produktplassering. All ære til folka bak dette her. Strålende oppvisning i hvordan man kan berøre temaer, som ikke er politiske, men som likevel viser en positiv side av globalisering. Tommel opp for #1.



Nummer 2. Rick Astley - Never Gonna Give You Up
Det lå vel litt i korta at denne skulle ligge langt opp på denne lista. Den ikke helt ukjente Rick Rollens far. Denne bekmørke videoen er direkte pinlig. Rick kan ikke danse for faen, låta er skamløs 80-tallsdisco, regien er enormt teit og det hele lyser internettmobbing og 4chan-madness. Herlig! Den representerer alt jeg elsker med det populærkulturelle internett. Det skal være cheezy, klamt og ærlig. All ære til denne mannen og skaperne bak faden.



Nummer 3. Taking the Hobbits to Isengard
 Dette er en tullete video med en tullete sang. Elsker det. Kanskje ikke verdt en topp tre, men jeg har just vært innom et LotR-maraton. Da må den med.



Og ellers?
Det er vinter, hoster en del, føles som jeg har sovet hele uka. Drikker cola og venter på bedre tider.

/ladaux <3

2 kommentarer:

  1. Ååeh, Where the Hell is Matt? blir aldri gammel! Ikke Taking the Hobbits to Isengard heller, egentlig.

    Satser på at bedre tider kommer til uka.

    SvarSlett
  2. Jeg blir fremdeles litt smårørt av den videoen..

    Bedre tider kommer definitivt til uka!

    SvarSlett