mandag 17. august 2009

Sommeren 2009 fortsetter!

Ladaux satt nok engang stille i sofaen sin og så ut i lufta. Han hadde akkurat vasket opp alle de skitne glassene og tallerkenene som hadde hopet seg opp etter den lange helga. Det var liksom ikke så mye annet å gjøre - ingen å snakke med, tomt var det.

Kanskje jeg skal oppdatere bloggen min igjen? Ladaux så opp maskinen som sto på skrivepulten. Det var som den skrek til han, litt slem og litt snilt. Ladaux hadde jo så mye å dele med de andre rundt han; opplevelsene om resten av sommeren 2009, frem til Øya-festivalen! Ladaux hadde egentlig tenkt til å flytte i dag, men ettersom verkstedet ikke enda hadde klart å levere det de hadde lovet, sto fremdeles bilen på en bukk og Ladaux kom seg ingen steder.

Han sukket litt forsiktig før han satte seg ned foran datamaskinen og begynte å skrive:

Sommeren 2009. Del 2. Tusenfryd, Dyrepark, Sommerøl og festival.

Soundtrack: John Parr – Man in motion - spotify:track:7HCpx07aGtjszk5hmIfVvQ


Sommeren fortsatte som vanlig etter Roskildefestivalen, vi hadde vel egentlig bestemt oss for å ikke avslutte riktig enda, men holde kontakten utover sommeren. Folk hadde fri og sola var ute, hva er da ikke mer riktig enn å fortsette festen? Noe av det første vi gjorde da vi kom hjem fra festivalen var å dra på Tusenfryd husker jeg. Når jeg ser tilbake på det nå så er det kanskje noe av det morsomste jeg gjorde i sommer, hadde en blast! Som alle vet er ikke jeg sånn overvelda begeistret for ting som går høyt over bakken, så jeg holdt meg på jorda under et par av de verste attraksjonene. Synd å si det her, men de tøffeste var faktisk søstrene fra Nydalen. Jeg er derimot mer begeistret for ting som går på skinner. Og gledet meg dermed til Speed Monster-attraksjonen de hadde. Og det var verdt turen alene. Sinnssyk sak! Skumleste var huskene. Som alltid. Vet aldri når de der ryker..

Så var det helg og et par fester. Cava var favoritten og utover uka etter ble hytta til Lasse stedet! Som vanlig i Oslo er det meldt litt uggent vær utover i uka – og onsdagen vi dro dit var ikke noe unntak! Heldigvis for meg og alle de andre som var der var været meldt dritt og det ble selvfølgelig kjempemessig! Bryggekos, og kveldskos resulterte nakenhet, cava, drammenstur og det hele endte med et sinnssykt fett tordenvær i skikkelig mann-mot-natur-konsept! Herlig!

De neste ukene er jeg faktisk litt usikker på hva som skjedde, men mener bestemt at været var ganske ille. Jeg tok ut ferie for tre uker siden, og jeg har nesten ikke gjort noen ting disse dagene. Bortsett fra Dyreparken i Kristiansand da. Ang Hepp, Søppla fra Sigh og undertegnede slang oss inn i Volvoen til Ang og tok sikte på Sørlandet. Har tre ting å si om denne turen og det er:

1.Å dra på byen i Kristiansand S på en tirsdag i fellesferien er en dårlig idé.
2.Man blir vanvittig blir fyllesjuk av å drikke sprit i mange timer fordi det ikke skjer noe på byen.
3.Dyrepark er fett! Giraffer er kule! Fuck dyra!


Søppel fra Sigh sier: Fuck fisker!

Resten av ferien min brukte jeg på å drikke meg full tror jeg. Lite å rapportere sånn egentlig. Hang masse med nye og gamle venner, drakk cava selvsagt! Vært en del på Dattera, Gloria og de der. Mulig jeg har vært i noen bursdagsfester og noe andre greier også. Litt usikker! Hvis det er noe jeg har glemt nå, så er det bare si ifra, så skal jeg føre det opp. Fordi det er best! Har vært et shitty vær denne sommeren, men vi har KOSA VÅRS! Høreru?! Bortsett fra nest siste uka! Da var det bra, og vi var ute med båt! Sommer :)

Det har også gått opp for meg hvor mye jeg kommer til å savne Oslo. Er ikke lange biten, men akkurat nå så føles det ut som Katmandu. Hvis jeg har vært litt trist, irritabel og fraværende i det siste, så beklager jeg dette. Kommer til å gå over! Og da skal vi gjøre Buskerud!

Glad i dere

Fredrik


I neste issue så vil jeg ta for meg Øya-festivalen og deretter hvordan jeg opplever å bo utenfor allfarvei!

3 kommentarer:

  1. Ikke like morsom som Roskildeblogg, men denne var kos å lese :-) Mimring over en fin sommer!

    SvarSlett
  2. You fucking cocksucker, you forgot all about the Sopranos, ay? Just wait 'til Tony finds out about this, his gonna' shuv a kebab so far up your ass you'll be coffing cosher all the way to Chickenfalls!

    SvarSlett
  3. Ah, stemmer.. Sopranos! Får skrive det i neste tillegg!

    Skal komme tilbake med noe morsommere Silje! Har jo fremdeles Øya!

    SvarSlett