mandag 31. august 2009

Vedrørende Hønefoss og Øya

Ja, jeg vet at jeg har lovet å skrive om Øyafestivalen ved neste anledning. Greia er at jeg rett og slett ikke gidder dette i denne omgangen, og sikkert ikke siden heller. Øya var dritfett, alle hadde det kult og stemninga var god hele uka. Beste konserten på festivalområdet var etter mitt skjønn Madness, med Satyricon på en god andreplass. Ferdig sak. Og den beste Øyanattkonserten var Sigh and Explode på Revolver. Hands up for den konserten. Sånn, da var det over.

Nå over til noe helt annet. Jeg har flytta fra Oslo! Jeg trodde aldri jeg kom til å ha et annet postnummer enn i rekka 0000-1299; men nå har det altså skjedd! Jeg kom inn på skole i verdensmetropolen Hønefoss, og her blir jeg trolig en stund før jeg returnerer tilbake til den gamle hora ved fjorden. Og hvordan har jeg det her? Faktisk ganske bra. Sett utifra forholdene that is. Hønefoss er en liten bygd i Ringerike kommune. Sentrum er rundt regna 10 kvartaler, og nærmeste McDonald's er i Bærum.I Hønefoss by, bor det i overkant 14 000 mennesker, det er vel rett under folketallet i Tveitablokkene. Pluss/minus. Jeg har begynt å studere IT- og informasjonsystemer, og de første ukene har jeg blitt kjent med en drøss nye mennesker som faktisk virker ganske hyggelige, selv om det ikke er den vante labre gjengen jeg omgir meg med i hovedstaden. Jeg ble også kjent med en gjeng øst-europeiske tyver på nachspiel i nabokommunen her om dagen, men det er en annen historie..

Så hva gjør jeg på fritiden spør dere kanskje? Og da kan jeg fortelle at jeg ikke gjør en dritt. Etter at en eller annen idiot snudde en router og distra IP-adresser rett inn i nettet her, så valgte SiBu (kanskje Norges dårligst planlagte studentskibnad) å stenge nettet til hele komplekset jeg bor i. Når de i tillegg ikke har klart å levere sofaen de sa de skulle, og at de har scrambla alle andre TV-kanaler enn TV2, så begynner faktisk min vanligvis gode tålmodighet å ta slutt. Og jeg er tydeligvis ikke den eneste med denne oppfatningen. Fant et fint skriv ute i gangen fra en frustrert medstudent:

Og sånn går nå dagan her på Ringerrike. Hvis noen har lyst til å komme å besøke meg, så er det bare å ta turen. Ta med en sofa for sikkerhets skyld evt en madrass å sove på. Går også ann å ta en svipptur på en hverdag. Må bare beregne et par timer kjøretur fra hovedstaden tur/retur. Noe som ikke er så mye. 5,2 mil går fort!

PS! Hvis du lurer på hvordan jeg har fått oppdatert bloggen uten internett, så er det fordi jeg har koblet opp mobilen som modem. Noe jeg antar er ganske dyrt..

PS2! Vi har sett jævla mye Sopranos i sommer på søndager. Det var kos. Også var festen til Reidar dritfet, og alle håper på en #2 av den!

3 kommentarer:

  1. Aight! Marianne har kjøpt sesong 6 del 1 idag, så sommeren fortsetter noen helger til. BTW. sjukt at _en_ idiot kan ødelegge for alle andre.

    SvarSlett
  2. Dårlig oppsatt nett kanskje..

    SvarSlett
  3. Hønefoss er jo verdens navle =D
    ...har jo t.o.m et godt studentmiljø...

    SvarSlett