mandag 19. april 2010

Ble det plutselig litt kaldere?

Her hadde vi en fin streak! Det varmeste jeg har sett i skyggen hittil i år er 17 grader og knallsol. Men i dag var det liksom ikke helt den samme futten som det pleier å være. Fremdeles sol da, og det liker vi!

Dagens låt: Hästpojken - Gitarrer & bas, trummor & hat

Tenkte kanskje jeg kanskje skulle skrive en litt mer personlig blogg i dag jeg. Siden jeg vet at tanter og andre leser dette greiene, og har informert at de syntes det er morsommere  å høre hva jeg driver med utenfor hovedstaden. Hvilke tanker jeg nå har rundt det å bor her, og om jeg faktisk liker det. Og ja! Det kan jeg med en gang si at jeg gjør. Det går ikke en dag uten at jeg savner Oslo selvfølgelig. Men sånn alt i alt så er det.. nei det er ikke det. Det er ikke det samme. Det er annerledes, både positivt og negativt. Det positive er at her oppe så bruker man faktisk skogen, man har masser av fritid der man kan trene og pleie seg selv, og lufta er betydelig bedre. Det er mindre støy også! Men det er allikevel noe som er helt magisk med vår i Oslo. Jeg kan ikke helt sette fingeren på hva det er, men det er direkte vakkert når byen sakte men sikkert våkner opp fra vinterdvalen. Folk kommer ut i gatene igjen, de oppfører seg gladere, kirsebærtrærne på St.Hanshaugen, duene på Egertorget og barnevognene på Grünerløkka kommer tilbake. Det er en ny rennesanse hvert år som jeg nok til dels kommer til å gå glipp av denne gang.

Så mitt ønske til alle der hjemme er å ha det fint i parkene, på takene og på gatene. Nyt våren! Ikke sitt inne!

McDonald's
På fredag er det nok en gang duket for den halvårige turen til McDonald's for oss i Hønefoss. Sist var det ikke så mange enn meg som var med, men denne gangen er det fler som mener de skal. Det liker vi bra. Det er en kjempefin tur, og jeg garanterer fine naturopplevelser.  Ikke det at det er noen fjell og fjorder og øyer og skjærgård og slik, men det er en fin nærhet til naturen i noen timer på en fredag. Det er litt synd at det er meldt overskya med fare for nedbør, men som alle vet så er det ikke været det kommer ann på, det er utstyret. Og for de som lurer på hva det her dreier seg om, så er det at vi går til  T-banen og tar den til McDonald's. Og når det er nærmere fire mil med skogsvei til T-banen så byr det på en spennende opplevelse. Skal ikke kimse av det faktisk. Det er bare 1,4 mil kortere enn Birken, en klart mer opphausa event enn denne her.

Hvis noen fra Oslo ønsker å delta, så gjelder det å møte opp utenfor Eikli studenthus i Hønefoss klokka 10:00 førstkommende fredag. Bussen går fra Oslo 08:40 og koster 132,-. Ring meg før du drar.

Og ellers?
Jeg driver å trener og er faktisk litt stolt av at jeg fremdeles tusler bort og er aktiv tre ganger i uka. Kudos til meg selv for den! Målet er å bli kvitt mesteparten av sideflesket før bikinisesongen, og slik det er nå.. Så er jeg fremdeles litt usikker på om jeg klarer det! Som dere sikkert forstår så er jeg helt i vårtåka. Jeg har det enormt fint for tiden! Det er ikke så mye mer å skrive om det egentlig. Har hatt mye å gjøre på skolen i det siste, og jeg merker at det snart er tid for eksamen. Noe jeg i utgangspunktet ikke er så begeistret over. Det skal bli digg å bli ferdig før sommeren før jeg tar fatt på et par måneder med jobbing, det er ikke det. Det er mer det at det til tider kan være jævla stressende. Og er det noe vi ikke liker, så er det nettopp det.

Kos dere (eller deg, da jeg ikke aner hvem som fremdeles leser det greiene her) frem til torsdag og sving gjerne innom på kvelden der.

Håper også å se flest mulig fredag morgen!

/Ladaux

2 kommentarer:

  1. Fredag it is! Har fortsatt til gode å se Skogen rundt her.. og det er igrunn litt flaut.

    Sånn ellers: MASSE cred for stå-på-vilje når det kommer til treningen! ;)

    SvarSlett
  2. Takk takk! Blir bra! Husk gode sko ;)

    SvarSlett