mandag 13. september 2010

Monkey Madness!

I dag opplevde jeg perfeksjon! på vei hjem fra Nakkerud i dag, så kjørte jeg Rådhusplassen på vei hjem. Et sted jeg har kjørt flere ganger før, men i dag så var det noe spesielt.

Dagens låt: Robert Miles - Children

Sånn! Det tok litt lenger tid enn det jeg trodde. Jeg begynte nemlig å skrive denne posten for et par timer siden, men huska at jeg måtte lage et utkast til en nettside. Det er nå gjort, og jeg kan dermed fokusere på det som er viktig; kjøre Monkey!

Det var en av de siste dagene av sommeren, kvedene var blitt mørkere og kaldere, og det luktet høst ute. Ladaux lå bortover riksveien, vinden blåste han i ansiktet og han sverget på at han kunne høre insektene skrike i frykt i det de smalt inn i hjelmen og fortennene hans. Det var ingenting som skremte Ladaux lenger, og det tok han som et signal på at han måtte sakke ned farten litt. Tyristrand og Ask fløt sakte forbi på siden av han og etter en stund dukket det opp en trailer i bakspeilet.

Uten frykt kontrollerte Ladaux sykkelen mot avkjørselen til Rådhusplassen, mens sjåføren i traileren nå hadde oppdaget den lille sykkelen og sakket ned. Ladaux rakk det! Rett etter at han kjøre av kunne han høre at traileren suste forbi han, trolig fornøyd fordi han slapp en forbikjøring. Og mens traileren forsvant i det fjerne, kunne Ladaux nå se det som i historiebøkene vil bli beskrevet som den perfekte landeveien.

Badet i sollyset fra kveldsolen åpenbarte det seg rette strekker med god asfalt, lett kuppert terreng, slakke fine svinger, broer, master og en nydelig utsikt over Synnern, Tyrifjorden og Storelva. Ladaux satte opp farten og visste at han var hjemme.

Og ellers?
Ikke mye. Hadde en knallbra helg i Oslo. Mlig jeg ble liltt mushy og full litt utpå der, men det er bare fordi jeg savner dere så fælt til daglig. Som tidligere informert skal jeg nå slutte og tulle, og tar derfor et par uker fri fra festing og dans. Jeg må rett og slett detoxe meg selv litt.

Kommer kanskje tilbake med noe på torsdag!

Må dere ha et fremgangsrikt og langt liv!

/Ladaux

2 kommentarer: