mandag 26. oktober 2009

Et oppgjør med punani, rasisme og kilo.

Da var det mandag, og det var tid for nok en kosestund fremfor bloggen til unge Ladaux. Og jeg har nyhetere til leserene! Nå fremover kommer bloggen til å bli oppdatert hver mandag og hver torsdag, Dette gjør jeg fordi jeg vil skape mer kontinuitet for meg selv.

Dagens ønske om tema kom fra Alex fra Sigh og han vil at jeg skal skrive om følgende tema: «Punani». Som alle vet så er punani et annet ord for de kvinnelige kjønnsorganene eller F*** som det også heter. Jeg er selv litt usikker på ordets opprinnelse selv da det brukes både på Jamaica, Hawaii og i Himalaya. Og det litt morsomme her er at det betyr det samme alle tre stedene, selv om de er skilt fra hverandre gjennom flere tusen mil. Den versjonen vi kjenner til her i Norge er trolig den jamaicanske versjonen som kom til landet med Ali G. Den hawaiiske versjonen betyr «pen blomst» mens i Himalaya er jeg litt usikker på hva det er oversatt til, men det dreier seg altså om en liten bønne som brukes i ritualer rundt gudinnen for fertilitet. Så det dreier seg altså om kjønn og sex uansett hvor i verden man er fra og uttaler ordet punani. Det kan komme av at ordet er ladet seksuelt? Jeg vet ikke, men kjenner litt på det og må innrømme at det faktisk høres ut som det det er. Kjenner sosialantropologen i meg faktisk er direkte nyskjerrig nå. Skal informere om jeg finner ut mer av dette. Litt moro hvis noen kjenner en språkforsker der ute som kan svare på dette spørsmålet.

Litt over til meg igjen:
Nok en helg med nok strabaser er over. Fredagen brukte jeg på å feire høsten med rikelige mengder øl og en nedlatende tone til de som er rundt meg. Alt ved det normale der altså. På lørdagen kom en Røddig på besøk fra Oslo og vi spiste mat og så på film. Det var kjempekoselig og jeg oppfordrer fler av dere som bor i Oslo å komme en tur.
Jeg har bursdag om et par uker.. Det kan jo være en glimrende anleding? Søndagen så jeg to fotballkamper som begge endte med tap for lagene jeg hold med.. Nederlag der altså. Europaspillet røyk for Vålerenga og Hønefoss må nå faktisk gjøre en innsats i neste runde for å rykke opp til tippeligaen. Alt kommer ikke på fat her i fossebyen heller.

Ellers så kan jeg nevne at jeg blir mer og mer oppgitt av den norske befolkningen når jeg kommer til skade for å lese leserinnleggene i norges største aviser. Dette er virkelig en sinna og bitter gjeng. Jeg ser for meg at de som sitter å skriver disse enten er uføretrygda og bor hjemme hos moren sin, eller at de er hardtarbeidende mennesker som ikke innser at de fleste faktisk gjør en ok jobb på arbeidsplassen sin. De er rett og slett sikre på at de er bedre enn alle andre. Med dette så kaster jeg en halaaah ut til alle normale mennesker der ute. Innvolver dere i ting før jeg gir opp håpet om at det finnes intelligent liv utenfor blokka jeg bor i på Hønefoss. Dere også Oslo! Det drøyeste er selvfølgelig rasistene der ute. Og det villeste jeg har lest er sitat: «Norge hadde vært verdens beste land å bo i hadde det ikke vært for at muslimene snart tar over landet vårt» hilsen Rånny fra Koppang.. Fra Koppang!

Fakta om Koppang: (wikipedia)
Koppang er et tettsted og kommunesenteret i Stor-Elvdal kommune i Hedmark fylke. Navnet er etter en kaupang (by/kjøbstad) som skal ha ligget her i middelalderen. Stedet har i dag flere skoler, butikker, flerbrukshus med kinosal, bibliotek, bokhandel, bank, m.m.

Det er som dere kan se opp til flere butikker der! Og på grendehuset viser dem film. Jeg kjenner en del innvandrere og jeg tviler på at noen av dem hadde valgt Koppang som sitt nye hjemsted. Og ut i fra dette går jeg dermed ut ifra at det ikke bor noen muslimer på Koppang og at Rånny ikke har noen å være redd for. Med sine tre familier og 1100 innbyggere kårer jeg ukens møkkasted: Koppang!

Gratulerer med seieren til dere og jeg skal huske på å komme med kamel hvis jeg husker avkjørselen nestegang jeg kjører gjennom Østerdalen. (det er faktisk helt sant at det bare er én avkjørsel).



Når det kommer til julekroppen 2009 så kan jeg fortelle at jeg nå takket være litt bedre mat og mosjon nå (annslagsvis, det er et par uker siden sist jeg veide meg) veier under 90kg. Skal prøve å holde mer av denne livstilen. Kutte ned på ølling midt i uka er også lurt! Sånn! Nå er det over og ut for min del. Snakkes i salatbaren!

- Ladaux

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar