onsdag 14. oktober 2009

Høsten er her. Og jeg skriver litt bare for å skrive.

Hei alle sammen! Nå er det endelig tid for mer blogging, og i dag skal vi gjøre det på en litt spesiell måte! Ettersom jeg har bestemt at denne posten kommer til å inneholde en del lister, noe som bringer oss over på 90-tallet og Erlend Loe, litt inspirert av et innlegg fra facebook fra Siri. Derfor kommer jeg til å skrive dette innlegget som om det var skrevet av av alles favoritt-trønder:


Soundtrack: Belle and Sebastian – Sleep the clock around
spotify:track:63rPrnI0X6gU3US3KxKL64

Jeg koser meg litt på Hønefoss for tiden, det er fint ute nå om høsten, med alle bladene som er gule og røde og noen er litt grønne fortsatt, men de er ikke grønne så lenge til. Fordi da blir dem gule og røde, som alle de andre, som er gule og røde. Noen ganger tenker jeg at bladene kanskje liker å bli andre farger. Litt som bestefedre. Når bladene henger der og faller ned kan de ligge på bakken når de nye bladene kommer til våren og snakke om hvordan det var når de selv hang der og gjorde jobben sin. Da kan de andre bladene som henger på treet si at; - men sånn er det ikke lenger, det er nemlig nye tider nå sier dem. Da blir kanskje bladene på bakken litt triste, også kanskje de dør.

Her om dagen viste jeg noen gode og noen dårlige venner at det går ann å komme seg til Oslo sentrum fra hønefoss med flexikort. Det gikk. Bare litt langt å gå. Men det er ikke så langt som til Kina, fordi det er på andre siden av kloden, og dit er det langt. Ca 20 000 kilometer.

Når jeg har sittet her i mne egne tanker så har jeg regnet litt på hvor mye jeg bruker av forskjellige ting, og det er mye. Ikke alle dager da, fordi det er ikke alle dager jeg er hjemme, men de fleste dager. Da bruker jeg ting.

Ting jeg har brukt og gjort de siste to månedene:

1 flaske shampoo
½ flaske Zalo
6 toalettpapirruller
6 klesvask
2 tørketromler
3 sengetøyskift
5 blogginnlegg
3 bøker
253 bilder
20 timer world of warcraft
6 pakker yum yum
20 frossenpizza
og mye mer, men det er ikke så viktig

Tegnet en tegning som ble fin:

Ellers er det ikke så mye å melde fra Buskerud for tiden, bortsett fra at en hel masse folk fra skolen drar på danskebåttur med andre studenter. De sier de skal kose seg og at der er synd jeg ikke blir med dem. Men jeg blir hjemme. Jeg tenkte jeg skulle jobbe litt med skoleoppgavene mine mens de var borte, men til nå har jeg bare sett på serier og skrevet blogg. Men jeg har lovt at jeg skal gjøre det, så jeg må vel gjøre det en dag.

Ting jeg hadde gjort hvis jeg var på danskebåten:

Drukket øl
Drukket drinker
Blitt tvunget til å danse
Danset
Blitt syk av å danse og drikke drinker
Smilt
Latterkrampe
Blakk

Men jeg er ikke på danskebåten fordi jeg er hjemme. Og hjemme må man vente til helga med å gjøre noen ting. Og de tingene er de tingene man må vente til helga med å gjøre. Til helga er det pysjamasfest fordi Eseda og Matt har bursdag og alle må komme i pysj, eller så kommer dem ikke inn. Og det er litt trist at dem ikke kommer inn fordi jeg tror dem hadde kost seg der inne. Og når dem ikke kommer inn så kan vi som er inne se på dem innenfra og le litt av dem fordi dem ikke kommer inn. Det er litt slemt syntes sikkert noen som er der inne og de går ut for å snakke med dem. Da blir de utenfor glade.

Jeg vet jeg godt kunne skrevet dette som Are Kalvø også, men det er ikke noe bra fordi jeg kan ikke noe nynorsk noe særlig. Da hadde det bare vært litt trist.

Håper dette opplyste deg litt! Kos deg videre i dag :)

3 kommentarer:

  1. Jeg må si at jeg smilte stort imens jeg leste dette. Veldig godt formulert. :D

    SvarSlett
  2. Takk Catharina. Den ble veldig trivelig :)

    Terje. Du er bare misunnelig fordi jeg er bedre enn deg på blogging..

    SvarSlett