fredag 25. juni 2010

En litt forsinka en - Vinter

Saluton!

Kiel vi fartas? Bone?

Mi esperanto estas havi pli bona.. Sed, ne bona per skrivi en blogo esperanto..

(Gramatiske feil, men orda er rekti!)

Da går det mot vinter da alle sammen! Selv feiret jeg St.Hansaften hjemme alene på sofaen mens jeg så på en eller annen serie. Jeg husker ikke hvilken det var, og tenker ikke noe mer på det. Uansett, det var ikke som det pleier.

Dagens låt:  Freundeskreis - Esperanto

Det har seg nemlig sånn at de siste årene har jeg tilbringt St.Hansaften enten på en slette i Danmark, eller på en gressplen i Oslo. Fellesnevneren er selvsagt gress, og for dere som ikke vet det, så er det der det gjelder å kose seg! Gress og kos hører unektelig sammen. Enten det er i Danmark, i Oslo eller her i Hønefoss. St.Hansaften min bestod av å sitte inne å se på gresset gro. Hvorfor det spør dere sikkert. Og det kan jeg med en gang fortelle: Ladaux har fått seg jobb! Jaja! Kanskje ikke store greiene. Men med tanke på at jeg ikke har hatt en skikkelig jobb siden september i fjor, så vil jeg si at dette er en liten revolusjon.

Hva jeg gjør er ikke så viktig, og det vet jeg vel egentlig ikke selv heller. Jeg har fått et kontor, det er på solsiden, og har god sikt ut til alle som har sommerferie og koser seg.

Og er ikke det det viktigste? Poenget med en jobb er ikke å trives (selv om jeg gjør det), men å vite hva du går glipp av. Selv om jeg bare har jobbet noen dager, virker det som en evighet når jeg hører på sommersendingene til P3 og følger spent med på yr.no. Selv om jeg ikke engang har ferie, så er det å følge med på yr.no en viktig del av sommeren. Hvordan blir været? Blåser det på vestlandet? Nord vs. sør! Hvem har det fineste vret, den beste softisen, det beste sommerølet og de varmeste badetemperaturene? Ærlig talt så vet jeg ikke, men det kan sjekkes på www.yr.no. Men en ting jeg vet er at ingen av dem er Hønefoss. Byen det ikke bor noen i.

Siste dro i dag. Nå er det bare meg igjen.. Hvertfall frem til festivalene er slutt.

Og ellers?
Jobber og sliter da vet dere. I dag skal jeg hjem til Oslo. Blir der over helga tenker jeg. Så hvis det skjer noe sprell, så er det bare å slå på tråden! Torden og regn, stopper ikke en gammel ulk som meg!

1 kommentar:

  1. kjipe greier dude! jaja du får prøve å kose deg mens du venter på oss utflyttere kommer tilbake til det "forlatte land". cya soon mate! Go sommer å go jobbings

    SvarSlett