mandag 6. desember 2010

Ladaux sender en forbrukerklage til Stabburet

Som alle sennepselskere der ute vet, så har Stabburet endret sennepsbeholderene sine fra glass med poplokk til glass med skrulokk, noe som gjør at vi som bruker sennepsglassene til kjøkkenglass nå enten må resirkulere(les: kaste i søpla), eller drikke fra noe som farmor bruker til det hjemmelaga rabarberasyltetøyet sitt.

Dagens låt: October Zero - Mustard

Dette har gjort meg litt trist og jeg har derfor skrevet en henvendelse til Stabburet om saken:

Hei! 
 Jeg er en fyr som er glad i sennep. I kjøleskapet mitt hjemme er det tre varer jeg alltid må ha tilgjengelig, og det er; sennep, tabascosaus og soyasaus, og det er ikke til å skyve under en stol at favoritten min på sennepsfronten er Idun grov sennep eller Idun sterk sennep.

Det er to grunner til at jeg jeg foretrekker Idun sennep foran konkurerende merke, og det er; 

1. at jeg liker sennep som er litt søt, og føler at Idun sennep har en god balanse på varen de leverer.

2. Og at de leveres i beholdere som senere gjør seg vanvittig godt til kjøkkenglass.

På den siste der feiler nå desverre dere. Noe som ikke gjør meg sinna, men heller litt lei meg. Jeg ser antall sennepsglass i skapet som et lite prestisjeprosjekt, og dette prosjektet har nå stoppet opp, og det er ikke lenger like spennende å tømme en beholder med sennep som det var før. Noe som er et skår i hverdagsgleden min.

Så jeg lurer på:

Hvorfor gikk dere over på de nye beholderne, som ikke egner seg som kjøkkenglass?

Ja, de kan drikkes av, men det får være grenser for hvor ghetto jeg vil at kjøkkenskapet mitt hjemme ser ut. Vi er fler som lurer på dette, og vi ønsker ikke lenger å leve i usikkerheten. Har det en praktisk fuksjon for forbrukeren, eller ønsket dere bare forandring?

Forandring fryder ikke like mye alltid!

mvh
Ladaux

Stabburet har en proft kontaktskjema som lar deg laste opp bilder. Selvsagt brukte jeg den funksjonen:


Håper selvsagt på et godt svar fra Stabburet om den saken. Venter i spenning!


Og ellers?
Har vaska hele leiligheten, og er nå klar for å lese java resten av uka. Er det noen som vil lese sammen med meg så ber jeg vedkommende ta kontakt.

/ladaux

2 kommentarer: