mandag 29. desember 2008

Juleblogg

Så var det tid for å skrive mer blogg da. Visste ikke at så "mange" leste dette her, men det er tydeligvis noen som finner det festlig å lese, tross skrivefeil og litt rart språk. Det er rett og slett dritkoselig. Gjør jo ikke noe om noen bruker kommentarposten under innleggene heller. De er åpne for alle!

Nå kommer hva jeg foretok meg i jula og kan ikke si at det var så veldig spesielt, men det var jo noe. Var rett og slett en relativt tradisjonell jul med familien.

Lille julaften:
Det hele starta da jeg ble hentet av lillebror lille julaften og eksortert hjem til mine foreldre som bor litt utenfor sentrumskjernen av Oslo. Hjem til mor. Der ventet hverken middag eller pakker, men mamma var kul nok til å diske opp et par brødskiver, noe jeg satte veldig stor pris på. Deretter så jeg på film sammen med brødrene mine, selvsagt en julefilm og valget falt som så mange ganger før på National Lampoon's Christmas Vacation. Sett før og flirer fremdeles. Julen skal feires sammen med familien er vel budskapet, et budskap jeg skulle leve etter de neste to dagene.

Julaften:
Ble brått vekket av mamma som skulle ha hele familien opp på julefrokost og ble deretter jaget ut i bilen for å bytte julegaven jeg hadde kjøpt til lillebror, rett og slett fordi han hadde det før. Da jeg kom hjem var det et par timer til tegnefilm før julemiddagen sto på bordet. Ribbe og surkål sto som vanlig på menyen og det var fine greier. Julemat er digg. Deretter var det over på julas höjdare, åpningen av julepakker. Lillebror som er den yngste måtte lese opp, og fordele godsakene ut til resten av familien.

Jeg fikk: (ikke i noen spesiell rekkefølge)

boksere
sokker
pysjbukse med nattlue
sjokolade
flaxlodd (75,- etter at de var skrapt)
kinobilletter
operabilletter (som jeg desverre ikke får brukt fordi jeg da er på playaen)
penger
en treliter med vin og noen pils fra bursdagen til farmor tidligere i høst

og det var det. Ikke noe mer. Var litt skuffa over det lave antallet harde pakker, men sånn er livet. Jeg har nå kommet til det punktet at foreldra mine får fler julegaver enn det jeg gjør.

Under denne seansen kom farmor på besøk og vi drakk noen kaffe, spiste noen kaker, farmor dro hjem, jeg så på film og Jonna ringte og ba meg komme opp til han å drikke øl. Resten av kvelden tilbringte jeg i kjelleren til Dahl-familien spillende Guitar Hero, TP og Buzz før jeg dro hjem.

Første juledag:
Starta dagen litt fyllesjuk da mamma for andre dag på rad stillte med frokost tidlig om morgenen. Deretter gikk jeg ned i kjelleren og spillte Mass Effect en stund før jeg dro til farmor for den like så tradisjonelle første juledag-middagen. Dette gikk over til å bli litt for masete for min del og jeg og min bror bestemte oss for å forlate stedet tidlig. Deretter bar det hjem, jeg laget en sirkel og tilbringte resten av kvelden på sofaen hjemme på Bislett. Fant julefreden der.

Andre juledag:
Fest hos Stian. Kom masse folk. Drakk en del sprit og dro hjem. Fine greier. I tradisjonens tro var stedet vi dro på denne dagen John's i Universitetsgata og tradisjonens tro ble jeg fullere enn planlagt. Alt i alt en fin kveld, men påfølgende ufine fylleangst. Men den var jeg ikke alene om, Kenneth ringte og han hadde også en litt klein følelse etter å ha strippet for andre helg på rad. Denne gang som sistgang på oppfordring fra Magne.

Tredje juledag:
Sto opp senere enn det jeg ville, tok drosje til jobb og sju timer senere reiste jeg hjem for å dusje for å så stikke og se Max Manus sammen med Kathrine. Filmen var fin, svarte helt klart til forventningene og var et bra valg på en lørdagskveld. Deretter dro jeg hjem og var i seng relativt tidlig etter min egen målestokk. Lurt valg mht arbeidsdagen på søndag.

Søndag:
Dette er fjerde juledag og dagen da det virkelig begynner å fylle seg opp med småfugler i "The Twelve Days of Christmas"-sangen. Jeg velger å ikke bruke fjerde juledag rett og slett fordi jeg ikke aner om det heter dette eller ikke. Aner ikke om det heter tredje juledag heller, men det virker mer troverdig. Tross alt snart klart for nyttårsdager! Denne dagen sto jeg også opp litt for sent og nok en gang ble det drosje til jobb. Denne jobbdrosjen begynner virkelig å bli en fast ting for meg de helgene jeg jobber. Herlig dag på jobb! Fikk gjort lite og runda internett før jeg kom hjem. Noe som satte en stopper for surfingen min senere på kvelden.
Da jeg kom hjem spiste jeg en burgermeny fra St.Hanshaugen Kebab og satt og så på en dokumentar av Naomi Klein om arbeidere i Argentina som tok over fabrikken fordi eieren ikke var kapabel til å gjøre jobben skikkelig. Dette var en veldig god dokumentar jeg anbefaler alle å se. Kjenner sosialistblodet mitt bruser litt i årene fremdeles, selv om jeg kanskje er litt mer konservativ nå enn det jeg var da jeg var 19. Heia Argentina! Vel. Det var det. Ikke mer å skrove og takk og lov for det! Dette ble et meget langt innlegg.

Dagens test:
Skrive lang blogg.
Det er ikke så pes egentlig, men man er hele tiden litt redd for at man skal trykke noe feil, slik at man sletter hele greia. Hvertfall når man kommer så langt ned som nå. Mulig neste test blir å skrive blogg i Open Office for å så copypaste det inn her. Hvem vet? Den som følger med får vite!
****00

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar