torsdag 18. desember 2008

Onsdag én uke før jul

Da var det jammen meg midt i uka igjen. Onsdagen er en litt sær dag syntes nå jeg. Den bare er der, den er litt i veien, den har aldri gjort noe fornuftig egentlig. Jeg er barn av 90-tallet og det man forbinder med onsdager er Onsdagsfilmen på TVNorge. Dere husker det kanskje? Chickflixene som gikk på kveldinga på denne kanalen og var en del av livet? Vel her fikk man se kvalitetsfilmer som aldri var satt opp på kino og som stort sett hadde handlingen satt til en amerikansk småby der folk døde av kreft, ble skillt eller mistet en mann. Damer rundt i hele landet benka seg foran denne begivenheten hver onsdag med teen mellom henda og det rosa pleddet i den røde og grønn-stripede sofaen mellom brystningspanel og purpurrød tapet. Dette var før det var stuerent å drikke rødvin midt i uka så earl grey med sitron eller urtete fikk funke.

Men jeg skal være ærlig og si at det fantes godet ting på tv på onsdager på den tiden også. 90-tallet var da Bård og Harald fikk fritt spillerom på statskanalen og det var på onsdagen dem sendte Lillelørdag. Og dette er også grunnen til at den oppvoksne generasjon har kalt onsdagen for lillelørdag og hatt nok en unnskylding til å drikke seg fulle midt i uka.

-Hæ? Drekker du midt i uka?
-Ja? Det er jo lillelørdag!

Vel.. Over til hva jeg har gjort:

Tirsdagen var jeg å spiste hjemme hos foreldra mine og fikk endelig henta støvsugeren min! Hent en støvsuger er kanskje ikke store greiene, men når man ikke har støvsugd på nesten to måneder er det ganske frigjørende å vite at den hvertfall er der. Selv om den fremdeles har til overs å bli brukt. Det kommer jeg nok til å gjøre i morgen! Jeg var også en liten tur ute med venner på Garage og drakk øl, selv om det bare var lillefredag. Men da er det jo lov, fordi det er dagen før fjernonsdag. nok om det, det var koselig, og jeg fikk vite at Mads nok en gang har vært fysisk aktiv og pådratt seg skade. Føler litt sympati for den gutten..

I dag så har jeg ikke gjort mye egentlig, jeg har stått opp, spillt litt WoW og så dro jeg på jobb på kundesenteret. Ganske kjedelige greier egentlig, fikk meg en god gåtur hjem da. Det er jo litt kreativt!

Dagens test:
Gå hjem fra jobb i desember!
Først etappe gikk jeg sammen med André og Gaute fra kundesenteret. Det var kult nok. Deretter gikk jeg etappen fra Bjølsen og hjem alene. Dette høres kanskje litt trist og kjedelig ut, men med Urørt på radioen og en mild og god kveld er det faktisk ganske koselig å gå sånn alene om kvelden.
Karakter: 8/13

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar