torsdag 11. februar 2010

Misnøye og annen moro!

Da jeg satte meg ned med dette her så hadde jeg ikke så mye å skrive om, derfor søkte jeg inspirasjon i dagens nettaviser. Og der er det alltid noen saker som jeg leser litt mer nøye enn alle andre.

Dagens låt: Beautiful South - Don't Marry Her

Det første jeg vil ta for meg i dag er disse tyrkiske hackerene som mener at norge og nordmenn ikke har noen respekt for deres kultur og religion. Der tar de grundig feil, jeg har enorm respekt for den tyrkiske kulturen, både når det kommer til opprettelsen av den moderne rekulære tyrkiske staten og deres arv etter det ottomanske riket. Når der kommer til religionen, så vil jeg ikke gå noe nærmere inn på saken enn å si at jeg godtar at folk har en religion.

Så hva er det kommer med? Jo de blokkerer aksessen til en av landets tabloidaviser. Og i dag postet de et kjempeskjønt bilde av en liten grisetass som de hadde malt i nydelige røde, hvite og blå farger. Takk folkens! Takk for at dere nå har gitt meg et nytt facebookbilde!

Så er det disse amatørene som har okkupert Hausmania i 11 år nå.
Hva er greia deres? Jeg skjønner at dere vil protestere mot at kommunen lar eiendommer stå tomme og ikke bruker den til å innlosjere byens mindre heldige borgere. Men det har seg også sånn at kommunen eier eiendommen, og dermed kan bestemme hva den skal brukes til. Jeg har betalt skatt til Oslo Kommune i mange år nå, og derfor må vel jeg regnes som delvis eier av huset. For min del så kan folk fortsette å okkupere det hvis kommunestyret syntes det er ok at de er der, men jeg respekterer også kommunen om de velger å kaste ut folk derfra. De er tross alt de vi har valgt til å styre den byen der. Hvis dere er så imot hvordan det styres, finnes det noe som heter valgurner som kan brukes til å være med på å bestemme hvem som skal sitte i dette styret. Bruk stemmeretten deres fremfor det å blokkere en av hovedfartsårene i sentrum, tenne på ting og skrike slagord mot politiet, som tross alt bare gjør jobben sin. Og der kommer det et stikkord: Jobb. Mitt råd til dere som i dag har stått der nede og skriki: Klipp håret og skaff dere en.

Bråk om illustrasjoner:
Det kommer også til å være en protestaksjon mot disse Muhammed(fvmh)-tegningene det har vært bråk om de siste åra, etter at Dagbladet valgte å publisere et bilde som lå på PSTs facebookprofil. Ikke det at jeg er imot å protestere, Norge er et fritt land og folk kan ha sine meninger. Og derfor er jeg heller ikke grunnleggende imot å publisere slike bilder, selv om jeg syntes det er teit å gjøre fordi man vet at det blir bråk. Protestaksjonen i mot pressefrihet eller hva det nå blir har heller ikke noe å gjøre foran Stortinget, da Stortinget ikke har noe med denne saken å gjøre. Det er ikke Stortinget jobb å bestemme hva landets aviser skal trykke og ikke trykke. Så mine ord til dere som skal på denne protestsaken er følgende: Still dere utenfor Dagbladets lokaler på Havnelageret og protester der nede, og ikke la det gå utover trafikken i resten av byen, da det fantastiske folket som bor i Oslo i stor grad har behov for å komme seg hjem fra jobb.

Så er det svenskene da!
Svenske aviser har nå startet sin hovedoffensiv mot Norge og nordmenn frem mot OS i Vancover. Dette er selvsagt kjempemoro! Det er sånn det skal være! Idrett er vår tids krigføring og propaganda er en viktig del. Bare se på amerikanerene som stort sett har okkupert hele den vestlige verden med sin kulturimperialisme. Som jeg personlig syntes er awesome! MEN siden det nå er "krig" med disse blågule øst-europeerne så vil jeg nå frembringe min liste.

10 gode grunner til at Norge er bedre enn Sverige!

1. Olje. Norge har bøttevis, Sverige har ingen.

2. Skavlan. Hele Norges Fredrik Skavlan er sveriges mest populære tv-fjes.

3. BNP. Norge: $451.830 milliarder. Sverige: $478.961. Her kan det kanskje se ut som om svenskene er rikere enn oss, men med et folketall som er dobbelt så høyt som vårt, så har de cirka halvparten så mye penger per pers.

4. Eurovision Song Contest. Norge har vunnet 3 ganger, Sverige har vunnet 4.

5. Medaljer i vinter-OL. Norge: 280 | Sverige: 118

6. Beliggenhet: Norge: Kystland i Vest-Europa | Sverige: Inneklemt i Øst-Europa.

7. Natur: Norge: Fjell, fjorder, vidder, hav og villmark. | Sverige: Skog.

8. Språket: Norge: Et hav av forskjellige dialekter og toneformer. Sverige: Svensk.

9. Kongefamilien: Norge: Kongen er en fin fyr. | Sverige: Kongen hadde bodd på gata om han ikke var konge.

10. 17 mai. Norges nasjonal-, og festdag. Svenskene fikk fri på nasjonaldagen for første gang på 00-tallet.

Sånn. Det var det! Heia Norge. OL på lørdag! Personlig så gleder jeg meg som en unge til 500 timer med vintersport. Regner med at bloggen kommer til å være preget av det de neste to ukene. Selvsagt med mer moro!

Sånn ellers?
Jeg har trent en del den siste uka, og kjenner at kroppen min ikke er helt vant til det. Er konstant sulten og tørst, og jeg sover lett 11 timer om jeg ikke MÅ stå opp. Jeg skriver ikke om noen filmer i dag, fordi jeg ikke har sett noe særlig på det de siste to dagene.

Og glemte en ting:
Etter at jeg skrev om Tom sist mandag, så var det fler som ønsket å profilere seg gjennom denne bloggen. Og den første av disse to var Henrik. Så her er litt info om denne fyren:

Henrik vokste opp i et multikulturellt hjem på Brenna i Oslo på 90-tallet. Sønn av en finsk kvinne og en norsk sjømann var det selvsagt at Henrik skulle bli en staut kar med armer av stål, en kropp full av tatoveringer og en jobb som krevde både sterke never og raske vurderinger. Slik ble det ikke. Jeg er faktisk litt usikker på hva Henrik driver med for tiden. Han flytta en stund til Grimstad for å gå på skole, men kom også tilbake uten at jeg helt har fått med meg hva han ble. Henrik er en morsom og utadvent fyr med fingra bort i mye rart. Desverre så er han ikke singel, så han er det ikke bare å ringe uten at noen andre blir grinete. Men har du en pils å avse, så er han ikke langt borte. Fornøyd nå?


I neste blogg så blir det OL og Glenn. Til da: Snakkes i baren på HiBu på fredag?

Cavaskål!

/Ladaux

2 kommentarer: