torsdag 18. februar 2010

Wiimodding, droodling og spasérturer

First things first
Er det noen som vet hvor støvsugeren på Eikli er? Har ikke sett den på en stund, og kunne godt tenke meg å støvsuge litt. Hybelkaninene knurrer..

Dagens låt: The Hooters - Karla with A K

Så. Hva skjer med Wii?
De siste dagene siden mandag har gått sin vante gang. Runar hadde bursdag på tirsdag og jeg ble dratt med. Dett hadde selvfølgelig følger for onsdagen min, men en ting fikk jeg gjort. Bortsett fra å skrive et program i Visual Basic som konverterte fødselsnummer og sjekka forskjellige ting med det. Det var å modde Wii-en. Softmodding er tha shit. Man slipper å skru den opp, hele prosessen tar en halvtimes tid, og man er good to go med emulatorer, DVD-spiller og annen moro på kun kort tid. Det er ufattelig digg å kunne bruke emulatorspillene på tven uten å måtte fyre opp HTPCen min (som forøvrig ligger pensjonert på rommet mitt), og selv om jeg ikke har testa det enda, går jeg ut ifra at Scumm på Wii er hete saker. Wiimoten er som laget for slike operasjoner.

En annen ting jeg som ikke var like kult med dette var å kjøre Quake på maskinen med wiimoten og ikke classic-kontrolleren. Dette var under en testsak, så jeg satt vel ca 1 meter fra den 42" store tven min, med øya retta rett på skjermen, dekte den hele synsfeltet på en fin måte. For det første så er det komplett umulig å styre noe som helst. Skjermen dirrer frem og tilbake og opp og ned utsyrlig, og man mister all oppfatning rundt hvilket retning man er osv.. Noe som resulterer i bilsjuke. Og gjett om jeg ble dårlig! Kombinasjonen fyllesjuke, wienerpølser med løk og iver resulterte i at jeg måtte sette meg på badegulvet og tenke over situasjonen noen minutter før jg returnerte til stua (med lukkede øyer, da Quake fremdeles sto å surra) for å skru av maskinen, og love meg selv å aldri spille det spillet igjen.

Og at dette skjer samme uka som jeg kalte Frukpiraten pysete fordi hun ikke spiller FPS på grunn av bevegelsesjuken er et hardt spark i ballene av frøken karma. Unnskyld!

Tidlig ute i dag.
Hvis noen lurer på hvorfor denne bloggen kommer ut så tidlig denne torsdagen er det fordi jeg var på forelsning, men dro hjem fordi jeg holdt på å kjede livet av meg. Det er ikke ofte jeg skipper slike ting, men denne gangen er det virkelig grunn til det. Etter å ha droodlet frem en boardwalk, så jeg mitt snitt til å forlate plassen da Lars (som hadde tatt bilen til skolen i dag) skulle kjøre hjem til Eikli. Det er sweet! Lars har forresten blitt min nye nabo. Med andre ord så har terskelen for naboklager blitt enda høgere. Nå er det bare å bli kvitt den barnefamilien(!?) som bor her, så er alt på g når det kommer til å sitte å drikke og banne i sola til sommeren under VM i foppal.

Så hva skjer igjen?
Det har jeg vel allerede sagt. Men en ting vil jeg be alle som liker å gå tur om å gjøre. Selv de som ikke bor på Ringerike. Det er å melde seg på eventen "Vi tusler til t-banen (fra Hønefoss)" som går av stabelen fredag 23 april hvis snøen har forsvunnet og det ikke høljer ned. Ingen fra Oslo har blitt invitert, men de som vil være med kan bare melde seg på. Bussen går hver time fra bussterminalen/vika og tar en times tid.

Det var vel alt for i dag. Ikke noe mer på plakaten osv. Norge har tatt en gullmedalje i årets OL og 99 gjennom historien. Hvem blir nummer 100? Jeg tar en råsjans og sier at magiske ting kan skje på skiskytterarenaen i Whistler i dag!

Ha en videre fin uke!

/Ladaux

2 kommentarer:

  1. Støvsugeren lever et litt eget liv, og forsvinner til stadighet gjerne oppimot en uke om gangen. Det står en støvsuger utenfor døren vår, som muligens kan være Pål sin, men som sikkert kan lånes i tilfelle?

    ScummVM på Wii er kjempegøy, jeg nevnte jo at jeg endelig fikk introdusert Catharina for Full Throttle på Wii'en? Herlige saker.

    Vurderer å kaste meg på turen. Må bare manne meg opp mer først.

    SvarSlett
  2. Den kom tilbake og jeg fikk dermed støvsugd og vaska etter omgjøringa her. Full Throttle er awesome. Men du må fremdeles prøve The Dig!

    Jeg gikk den der i fjor, ikke noe stress..

    SvarSlett