mandag 8. mars 2010

En av de vanlige bloggene - Voksenliv og Barne-TV.

Først så må jeg bare beklage at jeg glemte kvinnedagen.
Jeg vil benytte anledningen til å ønske alle kvinner i hele verden en god kvinnedag! Verden hadde vært kjip uten dere!

Hei! I dag skal jeg ikke skrive så mye, kunne skrevet side opp og side ned og for eksempel Oscarnatta, eller at det er en uke til tippeligaen starter, og at jeg gleder meg som en liten unge til det.

Men sannheten er at jeg ikke så Oscarutdelingen. Jeg forsøkte, men ga opp. Det ble rett og slett for sent for en ung herre fra østkanten på en søndagskveld. Det er litt kjedelig.

Dagens låt: Mike Oldfield - Tubular Bells Part One (Original)

Litt om Oscar.
Så at The Hurt Locker snatcha årets film-statuetten rett foran nesa på James Cameron, noe jeg syntes er feil. Jeg har sett begge filmene, og det er ikke det at The Hurt Locker ikke er en god film, fordi det er den. Det går mer på at Avatar er en film i en egen klasse. Avatar er en sånn film som beviser det at bare man kaster nok penger inn i en film, så blir den automatisk bra, noe som er bevist med både Titanic og LOTR. Og etter min mening Water World også. Men den debatten der vil jeg ikke inn på.

Ellers så har jeg hatt en fin helg! Takk til Fruktpiraten for å gjøre den enda kulere ved å invitere meg med på kinospilling av God Of War 3 på Ringen kino. Digger deg! Spillet er som sine oppfølgere, som jeg overhodet ikke har spillt, men bare hørt om, en reise gjennom mengder med meningsløs vold og drap for å gjøre noe med gudene. Jeg er faktisk litt usikker på hva det dreier seg om, er det sånn at man sloss på menneskenes side mot gudene? Jeg har ikke peiling, og det var jeg ikke  alene om. Men jeg gir ganske blaffen i historen egentlig. Spillet så fantastisk ut, lyden runga i ørene og den usannsynlige mengden med vold gjorde at dette er et spill som er verdt å skaffe seg en PS3 for. Så mamma, hvis du leser dette: Jeg ønsker meg en Playstation 3 til 28-årsdagen min!

Kort om voksenlivet.
Tenk deg: Jeg har venner som har unger, er gifte og har lån opp etter øra - mens jeg bor i studentleilighet, ønsker meg PS3 og blogger om tv-spill.. Utsetter det å bli voksen noen år til jeg, og hvis noen ser ned på det så kan de bare gjøre det. Livet er ikke førstemann i mål. Det er det å ta seg god tid til å tenke over hvor man skal gå hen, lese kartet og ikke minst prate med, og høre på rådene til mennesker man møter på veien.

Og ellers?
Jeg har fått en del henvendelser om en Futurama-maraton en dag. Og jeg er selvfølgelig veldig åpen for dette! jeg trenger å vite hvem som er med, om det er noen som har Futurama på DVD (for bedre kvalitet) og når det kan tenkes at det skjer. Førstkommende lørdag er jo en mulighet.

Og jo! Takk til Jonna for å komme på besøk på lørdag!

Det var det! Ettersom det ble litt kort i dag, så legger jeg ved denne videoen!



Ha en videre god uke :)

/Ladaux

2 kommentarer: