mandag 15. mars 2010

For en perfekt start på uka!

Ja, er litt seint ute i dag også, og grunnen til det er jo selvsagt at jeg først måtte se sesongens første Vålerenga-kamp. Og Så sinnsykt herlig det var! Jeg har stor tro på de kongeblå i år, og slik det var i dag så økte troa enda mer. Ikke det at jeg regner med at det blir gull, men medalje og europacupspill i 2011 er ikke bare et mål jeg tror på, men det er også et mål Martin har lovet oss. Gjennom sin 2013-visjon.

Dagens låt: Ragnulf og Dinah-Mo Hum - Vålerenga Kjærke

Litt om motstanderene:
FK Viking fra oljebyen Stavanger.Jeg hadde på forhånd regna med at det kom til å bli en del møkkaspill fra det som er en skygge av tidligere storheter. Viking blir hvert eneste år regna som en av favorittene, og hvert eneste år skuffer de også stort. Men hva kan man egentlig regne med fra et lag jeg regner som kanskje vinterens mest utsatte og hissige. Hele greia barer oser dårlig stemning. Først så sparker de Rösler, som sikkert fortjente det. Så er det denne saken med Thomas Myhre, der Myhre vissnok var på byen og drakk spika drinker for deretter å lage en haug med mas på et nachspiel. Ny keeper kommer inn og Myhre stikker til xxx for videre drittspill. Så var det epsisoden fra sist uke der to Vikingspillere braka sammen på trening før det hele endte opp i tap i første seriekamp, bytte av keeper halvveis i spillet og påførsel av fire gule kort.

Jeg ønsker Viking lykke til videre mot nedrykk. Og det mener jeg seriøst.

Litt om Vålerenga:
Enormt bra gjort! Laget viser seg som bunnsolide i årets første. Det var selvfølgelig litt å utsette på, litt småfeil, men det skal jeg ikke rippe opp i. Må selvfølgelig nevne Moa. Min mann! To glimrende mål! Moa er tilbake, det er det INGEN tvil om. Andre som viste seg frem i dag var Luton Shelton og Hæstad. Flott gutter! Mer av det der. Berre begynner å bli gammel, men jeg er glad i fyren, og hvis laget fortsetter slik de gjorde i dag, så ser jeg ingen grunn til å la Berre sitte på benken. Han tilfører en aura av kreativ agressivitet som mulig trengs fremover.

Skal ikke si at vi tar det edleste av metallene, men blir nok en grei premie i år!

Og ellers?
Etter en vanlig helg med en tur på Jokern der jeg som vanlig endte opp på dansegulvet uten å helt mene det.

Er ikke så mye mer å skrive. 9 timer med Allo Allo på lørdag og søndagen med databaseoppgaver til langt på natt. Til helga så er det trolig en tur til hovedstaden for innflyttingsfest. Våren er her om dagen, men må si at det er litt kaldere om natta fremdeles.

Er lykkelig!

Ha en god uke alle sammen!

/Ladaux

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar