torsdag 7. januar 2010

Kalde dager på Ringerike

Kort og brutalt:

Situasjonen på Ringerike er at det er kaldt.. Veldig kaldt. I går målte temperaturen på gradestokken utenfor soverommet mitt -30 grader. Noe som normalt bare kan omtales som jævlig kaldt. Til dere jeg kjenner som bor i Oslo: Pyser!

Men! En litt festlig ting med dette er at det faktisk er fullt mulig å gå ute. Det er faktisk bare å kle på seg skikkelig, så er det faktisk ikke direkte motbydelig. Og en annen kul ting er at da jeg gikk bort på Lloyd's i går for å drikke pils og juge, fikk jeg istapper i skjegget! Det er litt awesome! Blir litt sånn polfarerstemning. Jeg kan med dette sette meg i samme bås som Erling Kagge og Roald Amundsen og snakke fag. Utveklse erfaring om hvordan det er når det er skikkelig drittkaldt. Riktig nok så gikk de litt lenger enn meg, og det var en del kaldere, men jeg er sikker på at folk som tegna Tveitablokkene og Pyramidene godt kan snakke sammen, om det ikke er helt det samme..

Dagens låt: Foreigner - Cold as Ice

Kan legge til at jeg har noen folk i klassen min som bor enda lenger ut på landet enn det jeg befinner meg, og der var det 40 blå her om dagen. Da snakker vi diesel som fryser og fanden som banker på døra. Rette bevis på at det fryser i helvete finner du HER.

Men hva bringer denne kulda med seg? Jo! Overdreven fyring. Etter to dager med det som bare kan beskrives som kjøleskaptemperatur (LCD-tven min hadde etterslep) så har nå temperaturen i Harald Hardrådes gate slept seg opp til ca 30 grader. Noe som endte med at jeg måtte sette vinduer på fullt gap og sleppe inn noe av faenskapet..

Nok vær.

Ellers så har jeg starta på skolen igjen, og det er bare kos. Savna det da jeg måtte bruke hele juleferien min til å jobbe, og dermed gikk glipp av en hel del soving jeg skulle hatt unnagjort. Nytt av året er at vi starter grytidlig på forelesninger opp til flere ganger dette semesteret. Og med mine enorme superskillz i forsentkomming så tenker jeg at det blir mer enn en dag fremover jeg sitter med laptopen i fanget utenfor forelesningsdøra og venter på pause. Noe som også er nytt av året er at det trolig vanker juling hvis man braser inn 5 min for sent.

Nå er faktisk ikke jeg den verste i klassen på dette. Dere som er det vet hvem dere er og fra nå av er det full skjerpings! Ja, for meg også..

Nok skriving i dag. Skal legge ut skjeggebildet når det er klart!

3 kommentarer:

  1. Jeg er så gla for at noen endelig skjønner at det faktisk bare er å kle på seg, og da er egentlig vinteren som vi kjenner den nå vidunderlig! Hva er ikke bedre enn å traske ute på hvit bakke med blå himmel og sol? Kjenne kulda rive litt i kinnene (for resten har du jo pakka godt inn) og friske opp både kropp og sinn? DEILIG. JEG ELSKER DET.

    Nå skal det sies at jeg er skikkelig syk, beveger meg derfor fint lite ute... Og hadde jeg ikke gjort det, så bor jeg på sørlandet, så det er ikke sååå ille her.

    Hva er bra med kulda?

    Nr.1: Er du litt morratrøtt våkner du definitivt på vei til jobb/skole/hvaenndumåttefinnepå

    Nr.2: Perfekt anledning til å la ditt indre barn få komme frem. Ut og lek! Ak med akebrett, ha snøballkrig, lag snøengler og snøhule! Belønnes med en goood kopp varm kakao etterpå

    Nr.3: Kommer du for sent er det veldig, veldig enkelt å finne på unnskyldninger.

    Nr.4: Lag bål!

    Nr.5: De som ikke har prøvd å snøbade, for så å springe inn i et varmt bad eller basseng MÅ prøve dette. Det er så utrolig deilig! Yndlingsaktiviteten min i svømminga på barneskolen!

    Nr.6: Det er jo bare rett og slett magisk! Nyt det mens det varer.Plutselig er man tilbake til regn, og møkk og jævelskap! Nyt vinterverden og smiiiil.

    SvarSlett
  2. Klem fra Susann i vintereventyrland!

    SvarSlett
  3. Jada. Så lenge man kler seg bra så kan man bevege seg utendørs! Men nå er det så kaldt at det å leke i snøen nok utgår.. Når det kommer seg under -10 så snakker vi! :)

    SvarSlett