torsdag 21. januar 2010

Mørkelagte måneder

Jeg er så lei av mørket! Jeg er så uendelig lei nå! Jeg blir demotivert, apatisk, kjedelig og har ingen inspirasjon til å skrive en blogg i dag. Greia med Norge er at det er verdens beste sted å bo, selv om jeg for tiden ikke bor på det mest pulserende stedet i landet er jeg fremdeles sjeleglad for at jeg bor i her. Men det har også sine nedsider. Og det er dette forbanna mørket. Vinteren i seg selv er ikke så blodille, det er kaldt, men det er også lett å kle på seg og komme seg ut. Man har med dette en viss makt over naturen. Men en ting man overhodet ikke har noen sjans til å gjøre noe med er dette infernalske mørket som har senka seg over oss. Og det varer så lenge. Det virker per nå evigheter til det blir noen forbedring på denne siden. Vi er jo ikke engang ferdig med januar. Den kjipeste av alle månedene. Ånei! Sier sikkert mange. Der tar du feil. Men jeg gjør ikke det. Mange mener at februar er langt verre, men fordelen med den måneden er at den er kortere enn alle andre vintermåneder og dermed litt som en dum lillebror til de onde storebrødrene Desember og Januar. Mars kan bikke to veier. Men det er vårmåned så jeg velger å holde meg positiv. Dessuten så er det langt lysere! Og det er tross alt der problemet med vinteren ligger.

Dagens låt: John Olav Nilsen & Gjengen – Hull I Himmelen

I dag var en av de dagene jeg virkelig vurderte å mekke en vlog og ikke gidde å skrive noe, men det ble raskt stoppet av at kameraet mitt av uant grunn ikke vil synkronisere seg med pcen min, og da er det relativt liten vits å lage noe film av det.. Hvis noen har et firewire PCI-kort de ikke bruker så tar jeg gjerne i mot dette. De vil da få magi i retur i form av levende bilder av undertegnede på internett. Og hadde ikke det vært staselig? det syntes nå hvertfall jeg!

Vedrørende vintersport:

Men en ting er det som er fint denne vinteren kom jeg på nå! Og det er OL. Det er jaggu ikke lenge til Norge skal gjøre sin vante maktdemonstrasjon i hvordan man bedriver vinteridrett. Ja mine damer og herrer, om et par uker så starter kjøret om hvorfor Norge er så vanvittig mye bedre land å være i enn Sverige, vi har verdens beste supportere innenfor vinteridrett og kubjeller.  Hva faen er greia med disse kubjellene? Håndballspilleren Mia Hundvin var den første idrettspersonligheten som uttalte noe om dette fenomenet og det var ikke noe positivt å hente. Og det er jeg faen så enig i. Kubjeller burde bli der de kommer fra og det er hengende på kuer. Makan! Hvis jeg skulle sitte dritings i en klappstol og kikke på femmila så hadde jeg ikke blitt videre imponert om en eller annen bjelle-Anton hadde stått med det fårete gliset sitt og ropt heia Norge og OL-floka. Ja dere. Der er enda en skamplett i norsk idrettshistorie. Påtenkt av en ondsinnet grisebonde på Øyer i 1993 og videreført at satans avkom og smuglet inn i NRKs studier på Marienlyst. Og noen ganger, når ting virkelig går veien under OL så tar en av ildsjelene frem denne låta og spiller til sin egen og resten av nissegjengen i sportsredaksjonens store fornøyelse.

1. Låta er 16 år gammal
2. Den er for min del det kleineste man kan høre på. Kanskje sammen med Støveldæns og Rosa Helikopter.

Jeg har én ting jeg må be om dette året her.

Kjære NRK:
Ikke under noen omstendigheter, hvis det om så snør i helvete, griser flyr og svenskene finner olje spill OL-floka. Jeg ber som lisensbetaler og sportsfantast om at dere respekterer dette! Det er grusomt! Spill heller timesvis med "Verdens beste damer", eller den nyeste til Erik og Chriss! Nok en gang en shoutout til mine homies der i Oslo. Nei nei nei!

Sånn! Det var det. Litt usammenhengende i dag! Klager rettes til post (at) ladaux.no eller sjekk meg opp i telefonkatalogen.

Eller enda bedre: Bruk kommentarfeltet under denne bloggen! Det er supersweet og jeg lover å svare!

Nå er det snart helg! Ring om det skjer noe!

/Ladaux

6 kommentarer:

  1. NOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!

    Ikke gi den mannen ett PCI-kort!!!!1 Stopp, si nei! Nå er det nok edb-studenter med egne meninger, webkamera og skamløshet til bruke det!


    4 reals....nok nå

    SvarSlett
  2. Hei!
    Kjempeartig blogg, Fredrik! Videokamerabloggvideoer hadde vært ett stilig tilskudd til den allerede gøye siden din!

    Forresten, har du hørt om That Guy With Glasses? Noe sånt tror jeg hadde passet til deg!

    Vi blogges!! *lol*

    SvarSlett
  3. BTW, Gaybasher1337, din dust!!

    Haters, back off!!!

    SvarSlett
  4. Hahahaha! Vi blogges Terje, vi blogges!

    SvarSlett
  5. VM-sveiva var tusen ganger verre enn OL-floka…

    SvarSlett
  6. Tror ikke jeg har vitna den.. Men hvis damelaget i fotball står bak så er det nesten like kleint.. Jeg dævver av "verdens beste damer" og chicks som omtales som bein i nesa osv..

    SvarSlett