mandag 16. november 2009

Overstått bursdag og en kort tur til hovedstaden

Ja, da var det gjort! Ladaux har fylt 27 år og hvis jeg skal oppnå en legendestatus så må jeg bli rockestjerne og dø av overdose før det har gått ett år. Med andre ord er det veldig stor sjans for at jeg kommer til å feire både 30 og 40-årsdag. Den første der er det bare tre år til. Noe som er litt rart å tenke på egentlig. Det er liksom ikke så lenge siden jeg kjørte tråbilen min rundt i treroms-leiligheten vi bodde i på Haugenstua på midten av 80-tallet. Noe jeg faktisk husker ganske godt. Var tre år, og tråbilen den var svart og gul/oransje. Jeg husker at jeg ikke var så fan fordi det var ganske vrange pedaler på den og harde kanter. Noe som gjorde at det var ganske vondt å tråkke på, selv på flatt underlag. Jeg var å titta på området der i fjor eller.no. De hadde fjerna barneparken jeg gikk i!

Mine opplevelser fra Oslo er det intet nytt ved!. Det var det vanlige. Var på kino og byen på fredag og på lørdagen så tilbringte jeg litt kvalitetstid med min kjempekule tidligere samboer og dro på Bonanza. Søndagen var det familietid og jaggu fikk jeg ikke pressa inn en kinotur til!

Men noen ting fikk jeg gjort, som det ikke er mulighet for her oppe:

McDonalds
Sushi
Kebabmiddag
Burger King

Med andre ord ikke den sunneste helga, men jeg hadde tross alt bursdag! Det gjelder vel for noe?

Fikk også sett en del av vennene mine og det var jo fryktelig koselig..

Så en anmeldelse av Roland Emmerich' storslåtte mesterverk om jordas undergang. Skal holde meg unna historien, men kan fortelle at den har alle elementer man trenger i en katastrofefilm:

Brekt ekteskap/familieforhold:
Se Jeff Goldblum i Independence Day, Hank Azaria i Godzilla og Dennis Quaid i Day After Tomorrow. I denne filmen er det John Cusack som står for denne delen.

Smarte vitenskapsfolk:
Matthew Broderick i Godzilla, Goldblum i Independence Day, Quaid i Day After Tomorrow og Chiwetel Ejiofor i denne filmen.

Fete effekter:
Alle de nevnte filmene.

Karismatiske amerikanske presidenter:
Bill Pullman i ID4 og Danny Glover i 2012.

Drittsekken i disse filmene er second in command-staben til den karismatiske presidenten.
ID4: Forsvarsministeren, Day After Tomorrow: Visepresidenten, 2012: PR-sjefen eller en eller annen dude. Husker ikke helt hva han var for noe, men han var ikke i kabinettet. (I følge Eivind var han Chief of Staff")

Med andre ord er disse filmene klin like når det kommer til historien, men det er ikke der fokuset skal ligge heller. Dette er hollywoodpopkorn hele veien til Dakar og jeg tar et steg bakover og løpefart når jeg anbefaler dette mesterverket.

Terningkast: 5!
Nå skal jeg jaggu legge meg fordi jeg har ikke sovet på halvannet døgn.

Take care!

Ladaux

Jo! Og en ting på slutten: De har enda ikke kommet til noen enighet i dette borettslaget jeg har fulgt! Venter i spenning! :D

2 kommentarer:

  1. Oliver Platts karakter er såkalt "Chief of Staff". Presidentens høyre hånd.

    SvarSlett