tirsdag 24. november 2009

Tid for ettertanke.. HAH!

I dag skal jeg nok en gang ta for meg åpningstider og så skal jeg skrive litt om det fanatiske spillet Eternal Sonata. Hang on!

Dagens låt: Chopin - Butterfly

Noen ganger er det å skrive blogg og ha skrivesperre noe skikkelig dritt. Men grunnen til at jeg ikke skrev noe i går var rett og slett fordi jeg fremdeles ikke var helt tilbake etter lørdagens utskeielser, men nå er jeg det. Hvertfall nesten! Så hva skal jeg skrive om i dag? Jo! Jeg kan begynne med at det er en kjent sak at jeg ikke har noen mobiltelefon for tiden. Og selv om jeg husker å ha mistet den på fredag da jeg var på studentkroa, så sjekket jeg altså i dag. Og der var den ikke. Med andre ord er det noen som enten har stjålet den, eller at noen har funnet den og lagt den et lurt sted. Jeg håper mest på den andre av de to, fordi hvis det viser seg at jeg har forsikring på denne saken så må jeg politianmelde, og det er ikke noe koselig. Spesielt ikke hvis de finner den noe sted. Vel vel, den er borte og da må jeg få meg et nytt SIM-kort. Og der kommer problemet – eller det er ikke noe problem i morgen, men det er et problem i dag! Det viser seg nemlig at Hønefoss er ett av de få stedene i Norge at Elkjøp stormarked ikke stenger 20 eller 22 som alle andre steder. Nei her på Ringerike så skal dem være litt annerledes og dermed stenge klokken 19:00. Dette er vel ikke første gang jeg skriver at jeg blir matt av åpningstidene på dette stedet, men det er virkelig på jordet til tider. Men frykt ikke! Plantasjoen er seff åpent, til og med på søndager! Ny dag og nye muligheter i morgen!

Ukens anmeldelse: Eternal Sonata på Xbox 360:
Plottet er enkelt nok i seg selv: Frederic Chopin ligger på dødssenga si og drømmer om en verden ulik fra vår egen. Og MAN dette spillet er japansk! Hvis man tar shushi, Tokyo, Miss Kitty og blander det en halvtimes tid for å presse det ned i en brukt jentetruse-dispenser og frakte det til Europa i en Toyota Corolla så får man et produkt som er mindre japansk enn denne saken! Jeg visste ikke at Chopin var animéfanatiker til det nesten religiøse, men Namco beviser at det var han. Jeg har erlig talt ikke giddi å spille det så veldig lenge, men jeg pressa ned to timer av det før jeg la meg i går. Og er det morsomt? Nei! Er det avhengighetskapende? Ja. Det er det. Som alle andre japanske RPG så føler man hele tiden trangen til å spille det videre. Jeg er litt usikker på om dette er fordi man ønsker å se om spillet faktisk blir bedre, eller fordi historien er så fengende, og det lurer jeg fremdeles på. Jeg er tross alt mannen som har spillt seg gjennom både Final Fantasy VII, tidenes kanskje mest oppskrytte spill, med tidenes kanskje feteste bad guy; Sephiroth. Og den absure oppfølgeren FFVIII, som for ordens skyld ikke hadde en dritt med den første å gjøre. Det er kanskje derfor japanerene har blitt så ansette her i vesten for sin vanvittige og ikke minst utspekulerte markedsføring. Det eneste dette spillet mangler er små lommemonstere man kan løpe hjem til foreldrene sine for å fortelle at man ikke klarer seg uten. Skal skrive en oppsummering av Pokémon etter slik jeg forstår det ved en annen anledning! Blir omtrent som da jeg fortalte om påsken.. Jeg hadde ikke peiling da, og kommer ikke til å ha noe peiling denne gangen heller!

En ting jeg har lurt litt på er å lage en kort videoblogg der jeg forteller om filmer eller spill jeg syntes er fine greier. Jeg gidder ikke å lage sånne sinnavideoer man finner på nettet. Det er ikke hyggelig, og det er heller ikke noe som appelerer til meg. Hvis man skal lage dårlige kopier av amerikanske satirikere på norsk, man man lage det koselig syntes jeg. Hvis noen syntes at dette er en god eller dårlig idé. Si ifra! Input plz!

Jeg har også planer om å lage pinnekjøtt en dag før jeg bailer på juleferie, og er du keen på å være med å smake Ladaux' første pinnekjøtt så er det bare å melde. Bring akevitt og Øl. Jeg står for saltinga!

Vel det var alt folkens! Takk til broder'n for å hive en fantastisk fest på lørdag. Jeg er fremdeles ikke klar for å kjøre bil tror jeg. Evt så har jeg bare fått omgangsjuke eller.no

Take care!
- Ladaux

2 kommentarer:

  1. Fremdeles imponert over skriveferdighetene og humoren. Smil smil smil. =)

    Og så! Jeg har spillt igjennom hele Eternal Sonata.. og det tok vannvittig med tid. Men man blir nesten litt glad i de nusselige og i overkant søte figurene. På en annen side var jeg på kanten til å skulle knekke spillplata om jeg hørte PIU GRAVE en eneste gang til under kamp.

    Velvel. Slutten er litt antiklimatisk (spoiler) men historien underveis er både fascinerende og tildels lærerik.

    Ja takk til pinnekjøtt. :D

    SvarSlett
  2. Takk :)

    Kommer nok ikke til å runne det spillet der..

    Mer info om pinnekjøtt kommer!

    SvarSlett