mandag 2. november 2009

November - Nå blir det mørkt!

November har vært her lagt igjen sluddet, se solen gå ned i svart hvitt
Gatene her har bare brente broer, i kveld blinker byen som et mareritt.

Slik starter Dum Dum Boys fantastiske «Stjernesludd» og det er også det som jeg anbefaler som soundtrack til dagens lesing. Det kommer til å bli bekmørkt!

spotify:track:4B8N5V4TfTYfnUjunUQCvl

I dag er den første gangen på veldig lenge jeg har sett noe som kan ligne på snø. Det stemmer kjære lesere. Vinteren har kommet til H-town og alle hjerter gruer seg. November, den mørkeste av alle måneder har med andre ord satt sitt preg på både meg selv, og sikkert en del andre folk der ute som ikke syntes at dette med vinter, mørke og kulde er videre moro. Nå er det sikkert mange som tenker; Ladaux din tullete og elskverdige rakker, det er da desember som innehar mørkeste måned-stemplet. Og det er forsåvidt riktig. MEN, og her er det et stort men. I desember så er det julestri, det er pakker, gaver, mat og fine greier. Det er også en annen ting. Og det er snø som blir liggende. Og alle vet at snø som bli liggende bidrar til at det blir litt lysere og koseligere ute. Og når det blir skikkelig kaldt så spraker snøen sånn fint under skoene og hvis man i tillegg har på seg varme klær, så er det ikke så galt. Man kan også kose seg på gløggutvanna vin og desember skaper et teppe av kos og god stemning. November derimot. Det er den onde fetteren til desember. Den skaper lite annet enn trafikk-uhell, vinterdepresjoner og selvfølgelig bursdagen til det som etterhvert har utvilket seg til å bli den ikke fullt så unge Ladaux. 13 dager til så smeller det. 27! Hurra!

Jula har starta.

Men for å få opp stemninga litt så kan man bare ta seg en tur på den lokale butikken der man kan se at jula allerede har gjort storinnrykk! På Meny har man i flere uker hatt tilgang til julebrus, sjokolade, pinnekjøtt og ribbe. Og i dag fikk jeg julekatalogen til Ikea i posten. Alle ut nå folkens! Bare 53 shoppingdager igjen til jul! Og for dere som pleier å få julegaver av meg. Det er vel cirka null av leserene til denne bloggen. Hvis ikke mamma eller pappa leser den da.. Eller noen av brødrene mine. Hvis dere leser dette: HEI MAMMA OG PAPPA!! Og til dere atale no good-brødrene mine: Dere står for de fine julegavene i år. Deres sønn/bror er nemlig steinblakk. Juleverksted har vært oppe til diskusjon og det kan vi jo få til. Hvis dette trumfes gjennom av noen så kan dere kanskje vente dere selvdesigna pepperkaker og dorullnisser til jul. Ingen xbox-spill dette året.

Førsteutkast til ønskeliste i år er:

1.Akvarium
2.Briller
3.Penger
4.Mat
5.Klær

Savner det gamle akvariet mitt, men det måtte jeg gi bort så fiskene bor nå hos en fosterfamilie bestående av to unggutter fra Lillehammer. Briller fordi jeg er lei de jeg har. Penger til mat. Mat til å spise og klær til å ha på seg. Enkelt og greit med andre ord.

Opprykk til Hønefoss BK

Den siste uken her oppe har vært kledd i svart, grønt og hvitt og har stått i fotballens navn. Vi vålerengasupportere kan si mye bra, men den direkte patriotismen finner man stort sett bare på postnummer 0658. Vi andre må bare innfinne oss å være fra Oslo og holde med bydelslaget fra Oslo Øst. Noe som ikke er feil, men som er litt frustrerende. Hadde jeg fått velge navn så hadde det nok vært FC Oslo. Noe Brynestad ville en stund. Feilen da var at Vålerenga var et navn som hadde eksitert i 90 år og at han ville dra med seg skiklubben. Vålerenga er Vålerenga, jeg elsker laget og alt er på stell der. Men det jeg skal frem til er at det er sjeldent hele Oslo er kledd i kongeblå og rødt. Her på hønefoss arrangerte til og med handelstanden noe de kallte opprykksalg. Når var det handelstanden i hovedstaden engang rykka på øyebryna ved at en av lagene triumferte i noe som helst. Nå har jeg enda til overs å se VIF vinne champions league. Men lever i trua. Og da skal handelstanden og folket være med! Gratulerer HBK med opprykk til Norges gjeveste liga! Jeg har kjøpt skjerf og skal følge dere på veien inn i det voksnes rekker. Bortsett fra de to kampene dere møter Oslos stolthet. Da er det evig hat.

Ellers så har Ladaux hatt en brukbar helg. Var på quiz på Alfred på fredag og halloweenfest på lørdag. Søndagen brukte jeg til anger og rekreasjon. Bildene fra lørdagen ligger på fjesboka hvis noen skulle være int!

Sånn. Da ble det litt blogging i dag også. Sees på torsdagen. Da er det mulig det blir noe Star Wars-relatert. Følg med!

- Ladaux

2 kommentarer:

  1. Sant, har bare fått julegave av deg en gang, men du pleier å få av meg da, sniken. Og fiskene dine har det bra. John og Køk gjør ikke så mye ut av dem, men Cathy er flink, og så er jo jeg innom i ny og ne for å peke på dem å si "Hah! Fisk!". Jeg skal se litt på det ønsket om mat. Har en ribbe i fryseren som gikk ut i 2007. Den blir nok fin å ha under treet i 2-3 dager. :P

    SvarSlett
  2. Godt å høre at dem koser seg! Du kan få en klem til jul i år..

    SvarSlett